Вступ
В умовах нашого суспільства школа покликана забезпечувати міцний зв'язок із вивчення основних наук із практикою життя, формувати в учнів широкий кругозір, морально готувати їх до праці, свідомого вибору професії, розвивати громадську активність, організаторські здібності, готувати до свідомої активної участі в житті держави, до самостійної адаптації в умовах швидких змін суспільного життя.
Одним із важливих засобів і методів розв'язання цих завдань є учнівське самоврядування, яке, забезпечуючи участь усіх школярів в управлінні справами колективу свого класу та школи, стає моделлю елементів дорослого життя, формою усвідомлення подальшої активної життєвої позиції.
Важливими умовами плідної діяльності учнівського самоврядування є: розуміння учнями й активом завдань, змісту і суті самоврядування; вміння самостійно планувати, організовувати роботу, координувати зусилля різних ланок самоврядування, постійно здійснювати самоконтроль; уміння враховувати, регулювати, аналізувати свою діяльність, об'єктивно її оцінювати; пошук ефективних форм і методів діяльності органів самоврядування, творче використання досвіду інших шкіл.
Учнівське самоврядування в школі — нелегка й водночас цікава справа. Саме вона дає змогу учням відчути себе справжніми господарями школи і разом з тим зрозуміти, наскільки це важливо – організовувати роботу, брати на себе відповідальність, приймати рішення.
Учнівське самоврядування дає можливість:
v надати учням більшої самостійності в колективній діяльності;
v надати учням реальні права та обов’язки;
v відкрити справжніх лідерів, залучити їх до активної громадської діяльності, яка сприяє реалізації принципу: жодного підлеглого – усі відповідальні.
Мета учнівського самоврядування:
залучення учнів школи идо проведення навчального та виховного процесу, виховання національної свідомості, соціально активної особистості.
Завдання учнівського самоврядування:
v участь у розробці плану роботи школи на новий навчальний рік;
v підготовка та проведення конкурсів, творчих звітів, змагань;
v забезпечення порядку в школі, організація чергування по школі, у класі;
v організація дозвілля на перервах;